Como cambiar el puerto de acceso web (How to change the web access port)

Keywords: OwnCloud - Linux - How to - Other
Description:
Hi my people
I have installed the 9.1.4, until now it works perfectly.
My question is this: I want to change the port of access to the web application, by default it comes with 80, and I want to change it to 8086.
I already try changing in apache and it does not work for me, apparently I’m omitting some procedure.
So I hope a good help.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Hola mi gente
Tengo instalado la vercion 9.1.4, hasta ahora funciona perfectamente.
Mi duda es la siguiente: Quiero cambiar el puerto de acceso a la aplicacion web, por defecto viene con el 80, y deseo cambiarlo al 8086.
Ya probe cambiando en apache y no me funciona, al parecer estoy omitiendo algun procedimiento.
Asi que espero una buena ayuda.

Hola,

La mayoría de las personas que damos soporte en este foro somos hispanohablantes pero, debido al gran numero de personas que accede a el, damos soporte en inglés para que nuestras respuestas puedan ayudar a gran cantidad de personas. Si hay cualquier problema con el idioma, por favor háznoslo saber.

In order to modify the default port of Apache, you will need to edit the following files

• /opt/bitnami/apache2/conf/httpd.conf: Change the listen line
...
#Listen 12.34.56.78:80
Listen 8086
...
  • /opt/bitnami/apache2/conf/bitnami/bitnami.conf: Change the virtual host port
# Default Virtual Host configuration.

<IfVersion < 2.3 >
  NameVirtualHost *:8086
  NameVirtualHost *:443
</IfVersion>

<VirtualHost _default_:8086>
...

After that, restart Apache

sudo installdir/ctlscript.sh restart apache

Happy to help!

Was my answer helpful? Click on :heart:

Hello friend and thank you for your attention.
Make all the changes as you indicated and I do not load the page.
In the same indicates that you can not access this website.
Any subject?
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Realice todas las modificaciones como me indicastes y no me carga la pagina.
En la misma de indica que no se puede acceder a este sitio web.
Alguna sujerencia?

Hi @joel_moya1387,

If you are using a cloud image or a virtual machine, you need to open the port in the firewall to access that new port. Could you please let us know how you deployed the application?

Thanks

I am using a virtual machine on VMware 14
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Estoy usando una maquina virtual sobre VMware 14

Hi @joel_moya1387,

Apart from the previous steps, you need to log in to your VM and execute the command below

sudo ufw allow 8086

I hope it helps

This topic was automatically closed 14 days after the last reply. New replies are no longer allowed.